האם יתרונות אוננות אמיתיים? 7 סיבות מדוע הנאה עצמית חשובה

האם יתרונות אוננות אמיתיים? 7 סיבות מדוע הנאה עצמית חשובה

מספר מילים 476

פורטל מומלץ

הנאה עצמית, הידועה גם בשם אוננות, היא מעשה שכבר מזמן התבייש או טופל כטאבו. אבל, למרות ההיסטוריה של סטיגמה, אוננות היא לא רק טבעית לחלוטין, אבל יש לה גם שפע של יתרונות שיכולים לשפר את הרווחה הפיזית והנפשית. הנה שבעה יתרונות אמיתיים ומוחשיים שמגיעים מאוננות, ולמה זה חשוב.

1. הפגת מתחים ושחרור מתחים

התגובות הכימיות הרבות בגוף המופעלות במהלך האורגזמה הן לא רק מהנות – הן יכולות להפחית מתח ומתח. במהלך האורגזמה, הגוף משחרר אנדורפינים ואוקסיטוצין – הורמונים טבעיים שיכולים ליצור תחושות של הנאה, סיפוק והרפיה. אוננות יכולה גם לעזור לאנשים ללמוד לשלוט בתגובותיהם במהלך יחסי מין, שכן מודעות עצמית מוגברת למה שמביא הנאה פיזית יכולה לגרום לסקס עם בן זוג להרגיש הרבה יותר מתגמל.

2. בריאות מינית משופרת

עיסוק בפועל של אוננות יכול להוביל לבריאות מינית טובה יותר אצל גברים ונשים כאחד. עבור גברים, אוננות יכולה לעזור להפחית את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן הערמונית, ועבור נשים, אוננות יכולה לעזור להפחית את הסיכון לדלקת שלפוחית השתן על ידי סיוע בשטיפת חיידקים. אוננות יכולה לבנות שרירי רצפת אגן חזקים יותר, מה שיכול לעזור לשפר את השליטה בשלפוחית השתן ולהפחית אי נוחות, ואף יכול לעזור להגביר את הסיכה הטבעית.

3. הערכה עצמית משופרת

אוננות יכולה לשפר את תחושת ההערכה העצמית של הפרט. זה יכול לעזור לבנות ביטחון גופני בכך שהוא מאפשר לאדם לחקור את גופו, ללמוד יותר על מה שמדליק אותו ולהיות מודע למה שמרגיש טוב. הגברת החיוביות של הגוף יכולה לא רק להוביל לשיפור ההערכה העצמית, אלא גם לשפר את המפגשים המיניים עם בני זוג.

4. שינה משופרת

עבור אנשים רבים, הנאה עצמית היא דרך מצוינת להירגע ולהיסחף לישון. במהלך האורגזמה, הגוף משחרר כימיקל שנקרא פרולקטין, אשר יכול ליצור תחושה של ישנוניות, עוזר להרגיע את הנפש ומקל על היסחפות.

5. אינטימיות משופרת

תפיסת המין והאינטימיות במערכת יחסים יכולה להיות מושפעת מאוד מסטיגמות חברתיות שיכולות לגרום לאוננות להיראות כמעשה של חוסר כנות או בגידה. עם זאת, אוננות יכולה למעשה להיות דבר בריא לדון במערכת יחסים, כי זה יכול לפתוח את הדלתות לדבר על סקס בצורה נוחה ונינוחה. דיון באוננות בצורה אוהבת ואכפתית יכול לעזור לשפר את התקשורת ולטפח מערכת יחסים חזקה יותר.

6. ליבידו משופר

החשק המיני, או החשק המיני, יכול להשתנות מסיבות רבות, כולל גיל, מתח ושינויים הורמונליים. אוננות יכולה לעזור לתת לליבידו דחיפה בריאה, ולעזור להחזיר אנרגיה מינית למערכת יחסים. הפעולות הפיזיות הקשורות לאוננות יכולות לעזור לשחרר אנדורפינים והורמונים אחרים, וליצור תחושות של התרגשות ועוררות.

7. בריאות נפשית משופרת

לאוננות יכולה להיות השפעה חיובית גם על בריאות הנפש, לעזור להפחית דיכאון, לשפר את הביטחון העצמי וליצור תחושות של אושר. אוננות יכולה להיות השפעה מרגיעה, והוא יכול להפחית את רמות החרדה. זו גם יכולה להיות דרך נהדרת לעזור לאנשים להירגע ולהפחית מתח אחרי יום ארוך.

בסופו של דבר, היתרונות הפיזיים והנפשיים של אוננות עולים על כל סטיגמה נתפסת או בושה הקשורה אליה, וחשוב לזכור כי זוהי דרך טבעית ובריאה לבטא מיניות. אוננות עשויה להיות שונה עבור כל אחד, אך ברור כי הנאה עצמית יכולה להשפיע לטובה על הרווחה הגופנית והנפשית, ויכולה לשפר מאוד את איכות החיים הכללית.

הלסבית הצוחקת מאמרים נוספים

עולם מועדוני החשפנות: מבט מעמיק על התעשייה השנויה במחלוקת

מועדוני חשפנות, הידועים גם בשם מועדוני ג'נטלמנים או מועדוני בידור למבוגרים, היו חלק קבוע בחברות במשך…

עולם מועדוני החשפנות: מבט מעמיק על התעשייה השנויה במחלוקת

לגלות את הפנינה הנסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת של רמת גן

ישראל היא מדינה הידועה בהיסטוריה העשירה שלה, בחשיבותה הדתית ובמורכבויותיה הפוליטיות. עם זאת, בין כל ההיבטים…

לגלות את הפנינה הנסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת של רמת גן

לגלות את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את הקסם של העיר הרצליה

שוכנת על החוף המרכזי של ישראל, במרחק דקות ספורות מהעיר ההומה של תל אביב, שוכנת העיר…

לגלות את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את הקסם של העיר הרצליה