ההגדרה והמטרה של טנטרה

ההגדרה והמטרה של טנטרה

מספר מילים 459

טנטרה היא תרגול רוחני הינדי ובודהיסטי עתיק המושרש ברעיון השחרור הדתי והאישי. זהו תרגול רוחני הידוע באימוץ האיחוד המיני כטקס מקודש לשינוי והתעוררות פנימית. טנטרה מטפחת חיים מודעים ומודעים בכל תחומי החיים, החל ממיניות ומערכות יחסים ועד לרווחה פיזית ורגשית. מטרתו לשלב התפתחות רוחנית, פיזית ונפשית כדי להשיג שחרור רוחני, המוביל לנתיב ההארה.

מקורות
מקורותיה של הטנטרה מורכבים ומגוונים, ומאמינים כי הם מתוארכים להודו העתיקה במאה ה-6 לפנה"ס. טקסטים עתיקים מציינים כי היא נלמדה במקור כמסורת שבעל פה ולא תועדה בכתב עד המאה ה-8 או ה-9. בעוד שורשיו מעוגנים בהינדואיזם, יישומו בכמה טקסטים בודהיסטיים ניכרים גם כן. הטנטרה כפי שאנו מכירים אותה כיום מושפעת רבות הן מכתבי הקודש הבודהיסטיים והן מהכתבים ההינדיים.

אמונות ומנהגים
הפילוסופיה של הטנטרה מבוססת במידה רבה על האמונה שהיקום וכל מרכיביו מאוחדים. היא מלמדת שהחיים הם נתיב אנרגיה מקושר ושעל ידי למידה לגשת לאנרגיה זו ולעבוד איתה, ניתן להשיג מצבי תודעה גבוהים יותר. באמצעות תרגולים וטקסים של טנטרה, הוא האמין כי אחד יכול להשיג רמה חזקה של מימוש עצמי ולהשיג הארה.

www.open-minded-escorts.com פורטל מומלץ
טקסי טנטרה משתמשים בטכניקות רבות כדי לגשת לאנרגיה זו, כולל מדיטציה, יוגה, טכניקות נשימה ואיחוד מיני. פרקטיקות מיניות נחשבות לטקסים מקודשים, שכן הטנטרה מחזיקה בהם כאמצעי להגברת כוחה ועוצמתה של התודעה. שושלות ומתרגלים שונים עשויים לשלב שיטות מסוימות, שיכולות לנוע בין הדמיה לתרגילים פיזיים.

טקסטים טנטריים מספקים הנחיות שונות כיצד לתרגל, ומדגישים את החשיבות של נשימה מבוקרת ויישור גוף ממושמע כדי לרתום ולהשתמש באנרגיה זו. טקסים טנטריים מתמקדים גם בשילוב של נפש, גוף ורוח כדי להשיג את המימוש המלא ביותר של הפוטנציאל של כל אדם.

שושלות טנטריות
השושלות הטנטריות הן של ההינדואיזם והן של הבודהיזם השפיעו מאוד על התרגול, עם שושלות שונות הדוגלות בגישות שונות לאותן תורות ותרגולים. בהינדואיזם, התרגולים מתרכזים בעיקר סביב עשר המהבידיאות – אלות עוצמתיות המגלמות היבטים שונים של החיים, ואילו בבודהיזם, מתרגלים שאפתנים עוקבים אחר תורתו של פדמאסאמבהבה, גורו שזוכה לקרדיט על החדרת הבודהיזם הטנטרי לטיבט.

שושלות שונות של טנטרה שונות זו מזו בגישתן לשחרור רוחני. חלק מהשושלות מתמקדות יותר בפרקטיקות כמו יוגה ומדיטציה, המגבירות את המודעות לאנרגיות הגוף. שושלות אחרות מתמקדות יותר בסגנון החיים ובדרכים הקולקטיביות שבהן אדם יכול לעסוק באופן מודע ופעיל בעולם.

תפקיד המיניות
בטנטרה, המיניות מוכרת ככלי רב עוצמה להתעוררות רוחנית. בעוד שיש המציגים אותה כצורה של חיפוש תענוגות בלתי מרוסן, המיניות בטנטרה מורכבת הרבה יותר. באמצעות אנרגיה מינית ופעולה של איחוד אינטימי, מתרגלים מאמינים שניתן להתחבר למאגר מולד של אנרגיה אוניברסלית, המאפשר טרנספורמציה עמוקה וריפוי. מיניות נתפסת כטקס מקודש ועוצמתי לצמיחה אישית, דבר שמוביל בסופו של דבר להבנה רבה יותר ולמודעות רוחנית גבוהה יותר.

מסקנה
טנטרה היא תרגול רוחני עתיק יומין שתורתו הייחודית נוגעת בגוף, בנפש ובנפש. הטקסים והתורות שלה מבקשים להעצים את המתרגלים על ידי חיבור עמוק לאנרגיה רוחנית ולכוח התודעה. באמצעות חיים מודעים ומודעות מודעת, מעודדים את המתרגלים לחקור ולחשוף רבדים שונים של עצמם כדי להשיג מצבים אקסטטיים של מימוש עצמי והארה.

הלסבית הצוחקת מאמרים נוספים

עולם מועדוני החשפנות: מבט מעמיק על התעשייה השנויה במחלוקת

מועדוני חשפנות, הידועים גם בשם מועדוני ג'נטלמנים או מועדוני בידור למבוגרים, היו חלק קבוע בחברות במשך מאות שנים. מתרבויות יווניות ורומיות עתיקות ועד לתרבות המודרנית, הרעיון…

עולם מועדוני החשפנות: מבט מעמיק על התעשייה השנויה במחלוקת

לגלות את הפנינה הנסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת של רמת גן

ישראל היא מדינה הידועה בהיסטוריה העשירה שלה, בחשיבותה הדתית ובמורכבויותיה הפוליטיות. עם זאת, בין כל ההיבטים הללו שוכנת עיר שלעתים קרובות נעלמת מעיניהם של תיירים ואפילו…

לגלות את הפנינה הנסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת של רמת גן

לגלות את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את הקסם של העיר הרצליה

שוכנת על החוף המרכזי של ישראל, במרחק דקות ספורות מהעיר ההומה של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה שלעתים קרובות מתעלמים ממנה. הרצליה, הידועה בזכות חופי הים…

לגלות את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את הקסם של העיר הרצליה