תפקוד לקוי של זיקפה: הגדרה, סיבות וטיפולים

תפקוד לקוי של זיקפה: הגדרה, סיבות וטיפולים

מספר מילים 485

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא חוסר היכולת להשיג ולשמור על זקפה מספקת לביצוע מיני משביע רצון. ED הוא מצב שכיח המשפיע על גברים בכל הגילאים ומאופיין במגוון תסמינים פיזיים ופסיכולוגיים, כולל ירידה בחשק המיני, חוסר זקפות בוקר, חוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה בעת גירוי מיני, וירידה בתחושה במהלך פעילות מינית. הגורמים הנפוצים ל- ED כוללים בעיות פסיכולוגיות, כגון דיכאון, חרדה ובעיות במערכות יחסים, כמו גם בעיות פיזיות כגון סוכרת, יתר לחץ דם ומחלת עורקים כליליים.

למרות השכיחות של ED אצל גברים עולה עם הגיל, ED אינו נחשב חלק טבעי של תהליך ההזדקנות. למעשה, מעריכים כי ED משפיע על עד 52% מהגברים מעל גיל 40 ויותר מ -70% מהגברים מעל גיל 70. ED עשוי להיות בעל השפעה רצינית הן על הפרט והן על בן זוגו, הן מבחינה פסיכולוגית והן מבחינה פיזית. זה יכול לפגוע במערכות יחסים ולגרום לתחושות של חוסר התאמה ומבוכה.

מספר טיפולים רפואיים זמינים כדי לעזור לאנשים הסובלים מ- ED. טיפולים אלה עשויים לכלול שינויים באורח החיים, תרופות דרך הפה, טיפול הורמונלי, זריקות, משאבות ואקום או שתלי פין. סוג הטיפול היעיל ביותר עבור כל אדם יהיה תלוי בגורם הבסיסי של ED ולכן, יש לדון עם רופא. במקרים מסוימים, שינויים באורח החיים כגון ירידה במשקל, פעילות גופנית מוגברת, הפסקת עישון ושתיית פחות אלכוהול עשויים להיות יעילים בשיפור ED.

תרופות דרך הפה, כגון sildenafil (ויאגרה®), tadalafil (סיאליס®), vardenafil (Levitra®) לעבוד על ידי הגדלת זרימת הדם אל הפין ולעזור להשיג ולשמור על זקפה. למרות תרופות דרך הפה יכול להיות יעיל מאוד בשיפור ED, הם לא צריכים לשמש ללא התייעצות עם רופא, כמו תרופות מסוימות לא צריך לקחת בשילוב עם תרופות אחרות, כגון חנקות.

טיפול הורמונלי עשוי גם להיות טיפול יעיל עבור ED במקרים מסוימים. רמות נמוכות של הורמונים מסוימים, כגון טסטוסטרון, יכולות לתרום ל- ED, ולכן טיפול הורמונלי חלופי עשוי להיות מועיל. הורמונים ניתנים בדרך כלל באמצעות זריקות או מדבקות עור, אך יש ליטול אותם רק תחת פיקוח רפואי.

במקרים מסוימים, זריקות ישירות לתוך הפין עשוי להיות טיפול ED יעיל. שיטה זו דורשת מרופא להזריק תרופה לתוך הפין, אשר מסייע לשפר את זרימת הדם ולייצר זקפה. יש לציין, עם זאת, כי יש להשתמש בזריקות רק כפתרון לטווח קצר ואין להשתמש בהן על בסיס קבוע.
www.ayakohamada.com

משאבות ואקום ושתלי פין מומלצים גם עבור חלק מהחולים. משאבת ואקום היא גליל פלסטיק הממוקם מעל הפין. על ידי יצירת ואקום, זרימת הדם אל הפין מוגברת, אשר יכול לגרום לזקפה. שתלי פין, לעומת זאת, כרוכים בהחדרה כירורגית של מוטות גמישים או חלקים מכניים לפין. שיטה זו משמשת בדרך כלל במקרים בהם כל הטיפולים האחרים נכשלו.

לבסוף, טיפול פסיכולוגי עשוי להיות שימושי עבור אנשים מסוימים המתמודדים עם ED. נהלים נפוצים כוללים טיפול התנהגותי קוגניטיבי וטיפול מיני. טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לעזור למטופלים להבין את הטריגרים הפסיכולוגיים שלהם, בעוד טיפול מיני עשוי לעזור לאנשים ללמוד טכניקות חדשות לחוות יחסי מין מהנים.

בסך הכל, ED הוא מצב שיכול להיות בעל השפעה רצינית על שני אנשים ומערכות היחסים שלהם. אפשרויות הטיפול זמינות ויש לדון בהן עם רופא. עם ייעוץ רפואי מתאים וטיפולים, רוב האנשים מסוגלים לנהל בהצלחה את ED שלהם.

הלסבית הצוחקת מאמרים נוספים

עולם מועדוני החשפנות: מבט מעמיק על התעשייה השנויה במחלוקת

מועדוני חשפנות, הידועים גם בשם מועדוני ג'נטלמנים או מועדוני בידור למבוגרים, היו חלק קבוע בחברות במשך מאות שנים. מתרבויות יווניות ורומיות…

עולם מועדוני החשפנות: מבט מעמיק על התעשייה השנויה במחלוקת

לגלות את הפנינה הנסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת של רמת גן

ישראל היא מדינה הידועה בהיסטוריה העשירה שלה, בחשיבותה הדתית ובמורכבויותיה הפוליטיות. עם זאת, בין כל ההיבטים הללו שוכנת עיר שלעתים קרובות…

לגלות את הפנינה הנסתרת של ישראל: לחקור את העיר התוססת של רמת גן

לגלות את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את הקסם של העיר הרצליה

שוכנת על החוף המרכזי של ישראל, במרחק דקות ספורות מהעיר ההומה של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה שלעתים קרובות מתעלמים ממנה.…

לגלות את פנינה נסתרת של ישראל: לחקור את הקסם של העיר הרצליה